۲ اسفند ۱۳۹۴، ۱۶:۱۶

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان همدان:

هوای همدان در وضعیت هشدار قرار دارد

هوای همدان در وضعیت هشدار قرار دارد

همدان - مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان همدان گفت: دیشب همدان در بدترین شرایط آلودگی هوا قرار گرفت و غلظت آلودگی ۷ برابر استاندارد بود و اکنون با عبور از اضطرار، هوای همدان در وضعیت هشدار است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا محمدی ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران گفت: آلودگی هوای همدان از ۸ صبح روز شنبه آغازشده و تا ۸ صبح امروز میزان متوسطه غلظت روزانه هوای شهر همدان ۲۸۱ میکروگرم بر مترمکعب بوده و بر این اساس در وضعیت اضطرار قرار گرفتیم.

محمدی افزود: ساعات بحرانی از ساعت ۱۲ نیمه‌شب گذشته به اوج خود رسید و وضعیت غلظت آلودگی ۷ برابر استاندارد شده بود اما شدت آلودگی هوا به یک پنجم رسید.

وی با تأکید بر اینکه در حال حاضر هوای همدان در وضعیت هشدار قرار دارد، بیان کرد: از ۸ صبح امروز از میزان غلظت آلودگی کم شده و به ۲ برابر استاندارد رسیده است.

وی با بیان اینکه آلودگی هوا، شهرستان‌های دیگر استان را تحت تاثیر قرار داده است، عنوان کرد: این رویداد در نیمه جنوبی استان نیز مشاهده شد و همدان و کبودراهنگ در وضعیت اضطرار و شهرستان های ملایر، نهاوند و اسدآباد در وضعیت هشدار قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه شاخص آلودگی هوا با ذرات بزرگتر از ۱۰ میکرون در همدان با منشأ خارج استانی است، گفت: جریانات جوی از غرب استان همدان فعال شده و به دلیل کاهش رطوبت هوا در غرب ذرات معلق منتشر می‌شوند.

وی عنوان کرد: در صورتی که میزان شدت باد در مناطق غربی کشور کاهش یابد به تناسب آن نیز کانون آلودگی فروکش می‌کند.

وی عنوان کرد: براساس تجربه‌های به دست آمده، از اسفند تا اواخر اردیبهشت‌ماه با توجه به جریانات جوی از سوی مدیترانه و غرب کشور این وضعیت در صورت وزش بادهای شدید و خشک بودن زمین مشاهده شده و کشور را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

وی اظهار داشت: با توجه به اینکه هوای همدان در وضعیت هشدار و ناسالم قرار دارد، توصیه می‌شود افراد سالخورده، خردسال و بیماران قلبی و تنفسی از منزل خارج نشوند.

محمدی افزود: کوهنوردی، پیاده‌روی و هر گونه ورزشی که نیاز به حضور در خارج از مکان مسقف باشد نباید در این روز انجام گیرد.

وی با اشاره به اینکه امسال تاکنون هوای استان در وضعیت بحرانی قرار نگرفته است، عنوان کرد: امسال هوای همدان ۳ روز، اسدآباد ۱۸ روز، ملایر ۱۷ روز، نهاوند ۱۵ روز و کبودراهنگ ۹ روز در وضعیت هشدار قرار گرفته‌اند

کد خبر 3562469

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha